NOTATKA PRASOWA
16.03.2015

 

Grupa Thomas Concrete tworzy wspólną markę dla wszystkich spółek, również Thomas Beton w Polsce

Szwedzka rodzinna Grupa Thomas Concrete zaznaczyła swoją obecność na rynkach betonu północnej Europy i zachodniego wybrzeża USA. Pod wspólną marką i nowym logo, Grupa planuje obecnie rozszerzyć działalność, w czasie gdy branża budowlana jeszcze bardziej przyspiesza w Europie i w Stanach Zjednoczonych.

 

Historia spółki zaczęła się w Karlstad w Szwecji w roku 1955. Przez 60 lat Grupa Thomas Concrete uruchamiała kolejne zakłady, równocześnie nabywając inne lokalne wytwórnie w Szwecji, Niemczech, Polsce i Stanach Zjednoczonych.

 

Obecnie Grupa prowadzi łącznie 122 wytwórnie betonu i jest największym niezależnym dostawcą gotowych mieszanek betonowych na tych rynkach. Szeroka sieć zakładów Grupy oznacza, iż działa ona lokalnie i zachowuje bliski kontakt z odbierającymi beton klientami i placami budów.

 

Spółka, mająca siedzibę w Göteborgu w Szwecji, zmienia obecnie wizerunek wszystkich swoich spółek zależnych i przedsiębiorstw w różnych krajach i wprowadza wspólną nazwę - Thomas. Dotychczas luźno zorganizowana Grupa będzie działać w sposób bardziej zintegrowany, szczególnie w zakresie technologii i rozwoju, gdzie współpraca między różnymi ekspertami i specjalistami zostanie zacieśniona.
Bardziej intensywna będzie też współpraca w obszarze działań marketingowych. Celem jest osiągnięcie przez spółkę Thomas pozycji najlepszego lokalnego dostawcy betonu.

 

W tym roku Grupa świętuje 60-tą rocznicę swojego istnienia, co stanowi odpowiedni moment na wprowadzenie nowego obrazu marki. Począwszy od tegorocznej wiosny wszystkie 122 zakłady otrzymają nowy wizerunek, a flota Grupy, składająca się z 750 betonomieszarek, zostanie przemalowana na jednakowe barwy. Cała działalność będzie prowadzona pod nazwą Thomas, w uznaniu dla założyciela Grupy – Martina Thomasa, który przez wiele lat prowadził firmę. Słowo “beton” w wielu językach stanie się częścią nowej marki, łącząc produkt firmy i jej obecność na rynku lokalnym.

 

Bardziej intensywna będzie też współpraca w obszarze działań marketingowych. Celem jest osiągnięcie przez spółkę Thomas pozycji najlepszego lokalnego dostawcy betonu.
Nowe logo Grupy zostało zaprojektowane tak, aby odzwierciedlać zarówno przedsiębiorczą spuściznę jej założyciela jak i ofertę Grupy. Nic nie symbolizuje betonu bardziej wyraźnie niż betonomieszarka z obracającym się bębnem, dlatego też nowe logo jest stylizowane obrazem betonomieszarki w kolorach: niebieski, czerwony, szary i czarny, wywołujących skojarzenia z: wodą, środowiskiem, zaangażowaniem, betonem i solidnością.

 

”Podczas gdy nasze nowe logo symbolizuje zmiany zewnętrzne, wewnątrz Grupy również wprowadzane są wielkie zmiany”, mówi Hans Karlander, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Thomas Concrete. ”Budujemy silniejszą, bardziej spójną organizację, którą łączy zaangażowana załoga, ucząca się od siebie i pomagająca sobie nawzajem, nie zapominając jednocześnie o zakorzenieniu lokalnym każdej ze spółek. Pracownicy Grupy oraz jej jednostki biznesowe będą jeszcze bliżej ze sobą współpracować, a nasze procesy zostaną usprawnione w celu poprawy sprzedaży, administracji, produkcji i logistyki. Dzięki skutecznemu wykorzystaniu zbiorowej wiedzy i doświadczenia Grupy jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom w branży budowlanej jeszcze lepsze usługi. Dlatego jesteśmy gotowi sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu na wysokiej jakości beton, zapewniając niezawodność dostaw oraz wysokiej jakości usługi”.

 

Więcej informacji:
Hans Karlander, Prezes i Dyrektor Generalny, Thomas Concrete Group AB
hans.karlander@thomasconcretegroup.com
Telefon: +46 10 450 50 00


Mariusz Zaworski, Członek Zarządu, Thomas Beton Sp. z o.o.
m.zaworski@thomasbeton.pl
Telefon: 091 420 10 21

 

Thomas Concrete Group AB:
Grupa Thomas Concrete to spółka rodzinna, znana z produkcji i dystrybucji wysokiej jakości betonu,przeznaczonego do wylewania na miejscu budowy. Spółka została założona w roku 1955 w Karlstad w Szwecji przez Martina Thomasa, działa do dziś w Stanach Zjednoczonych, Polsce, Niemczech, Norwegii i Szwecji. Jejsiedziba firmy mieści się w Göteborgu. W roku 2014 Grupa uzyskała obrót w wysokości 3,2 mld SEK i wytworzyła 3,3 mln m3 betonu. Grupa zatrudnia 1300 pracowników.
www.thomasconcretegroup.com